藝術動保課程

環保藝術課程

純素文化課程

一次性捐款、每月固定捐贈、500元的純素餐點基金,或是1,500元的教育基金,都是讓孩子擁有一個更光明未來的機會。孩子需要的不僅止於生存,還要成長茁壯。讓孩子們感受到你的愛,支持嚮光協會、支持我們的孩子及樂齡,選擇「愛」。

點滴幫助,彌足珍貴。無論您是否有時間參與我們的旅程,協助其他人的自我探索、培養長期友誼是最重要的。您可做單次捐款或每月固定捐款。閱讀更多我們舉辦過的活動活動報告, 或可下載我們的電子報。我們的旅程亟需您的幫助,每一筆捐款都加深社群之間的連結。我們將為您的捐款開立收據以作為報稅申請扣抵之用。了解我們 樂齡培力計劃  ,  線上互動課程表 藝術動保計畫

關於嚮光 COVID-19 更新

What am I donating to?

Every little bit helps. Whether or not if you have time to make the journey, aiding others in their quest to making lasting friendships is of the utmost importance. You can donate single time or make it a monthly occurrence. Read more about what we’ve done, recent post reports, or  feel free to download our in-depth newsletters. We urgently need you to aid us on our journey as each donation connects communities. Welcome to read more about our Older Persons Empowerment Program, Brighter Futures Mentorship ProgramArt for Advocacy Animal Welfare Series learning about compassion for animals through art!

Read the steps we’ve taken COVID-19 and our most updated as of June 2021 regarding our Brighter Together Online Program. Your support means so much so that kids continue to receive education and resources in these difficult times.

Loading...

支持我們嚮光孩子!


$
NTD

 
 

一次性捐款、每月固定捐贈、500元的純素餐點基金,或是1,500元的教育基金,都是讓孩子擁有一個更光明未來的機會。孩子需要的不僅止於生存,還要成長茁壯。讓孩子們感受到你的愛,支持嚮光協會、支持我們的孩子,選擇「愛」。

點滴幫助,彌足珍貴。無論您是否有時間參與我們的旅程,協助其他人的自我探索、培養長期友誼是最重要的。您可做單次捐款或每月固定捐款。閱讀更多我們舉辦過的活動活動報告, 或可下載我們的電子報。我們的旅程亟需您的幫助,每一筆捐款都加深社群之間的連結。我們將為您的捐款開立收據以作為報稅申請扣抵之用。了解我們 線上服務 Brighter Together,  線上互動課程表藝術動保計畫

關於嚮光 COVID-19 更新

What am I donating to?

Every little bit helps. Whether or not if you have time to make the journey, aiding others in their quest to making lasting friendships is of the utmost importance. You can donate single time or make it a monthly occurrence. Read more about what we’ve done, recent post reports, or  feel free to download our in-depth newsletters. We urgently need you to aid us on our journey as each donation connects communities. Welcome to read more about our Brighter Futures Mentorship ProgramArt for Advocacy Animal Welfare Series learning about compassion for animals through art!

Read the steps we’ve taken COVID-19 and our most updated as of June 2021 regarding our Brighter Together Online Program. Your support means so much so that kids continue to receive education and resources in these difficult times.

銀行資料 ATM 轉帳 / Bank Details / Bank Wire

 台北富邦銀行
安和分行 銀行代號 012
帳號: 4901 0202 2421
(戶名) 社團法人臺灣嚮光協會
衛部救字第1131360790 號 
一起選擇愛 #愛在陪伴計畫 113年3月1日~114年2月28日

Bank Name: Fubon Bank – Anhe Branch
Bank Code
: 012
Account: 4901 0202 2421
Swift Code: TPBKTWTP
A/C Name: 社團法人臺灣嚮光協會 Bright Side Projects

LINE PAY

歡迎個人、公司、組織或團體捐款。我們的想法、創意和課程都需要您的愛心來實現。捐款贊助需要收據的朋友(僅限臺灣地區),留下姓名、身分證/統一編號、地址、聯絡電話、轉帳最後5碼。有任何問題,歡迎填 https://bit.ly/3jS7CCC  或寄信至 donate@brightside.tw 與我們聯繫。收到捐款及聯絡方式後,我們將於45日以內製發正式收據。

Please fill out https://bit.ly/3jS7CCC or email donate@gmail.com when you fund us and advise on the amount and last 5 digits of transferring bank account. If you need a tax deductible receipt please include either your name (Surname/First) or Company name, phone number, mailing address, and your ID or company number. Official receipts will be processed within 45 days upon receiving payment and full contact information.

郵政劃撥帳號 Post Office GIRO
Post Office GIRO Account: 50315811
A/C Name:
社團法人臺灣嚮光協會
愛心碼捐贈電子發票 Electronic Receipt Donation Code

愛地球捐贈電子發票,直接跟店員說要打愛心碼:101010 (十十十)
將愛心碼圖片存在手機中,在店家消費結帳前出示,供店家掃描,即可直接將電子發票捐贈給社團法人臺灣嚮光協會。

Electronic Receipt Charity Donation : At checkout counters (7-11, FamilyMart, etc) let them know you have an “ai xin ma” code 101010 (ten ten ten) or have them swipe the barcode below and the receipt will electronically be donate to us.

 

PayPal
paypal donate

BrightSide.tw@gmail.com

我需要收據 Receipt Info

歡迎個人、公司、組織或團體捐款。我們的想法、創意和課程都需要您的愛心來實現。捐款贊助需要收據的朋友(僅限臺灣地區),留下姓名、身分證/統一編號、地址、聯絡電話、轉帳最後5碼。有任何問題,歡迎填 https://bit.ly/3jS7CCC  或寄信至 donation@brightside.tw 與我們聯繫。收到捐款及聯絡方式後,我們將於45日以內製發正式收據。

Please fill out https://bit.ly/3jS7CCC  或寄信至or email donate@brightside.tw when you fund us and advise on the amount and last 5 digits of transferring bank account. If you need a tax deductible receipt please include either your name (Surname/First) or Company name, phone number, mailing address, and your ID or company number. Official receipts will be processed within 45 days upon receiving payment and full contact information.

嚮光孩子

地區 AREA

臺灣嚮光協會希望提供物流與資源規劃以促進社群參與,我們相信任何人只要願意採取行動,就能為世界帶來正向的改變,每一天睜開雙眼都會因為今日與未來能夠更加美好而受到鼓舞。
感謝在各領域擁有專業的大朋友們加入我們的行列,在藝術手作、體育以及科學的各個專題課程中熱情分享技能與知識,精心打造無數令人難以忘懷的奇妙時刻。臺灣嚮光協會舉辦接近200場次的課程活動,這也意味著我們創造了上兩千個大朋友與小朋友實際互動、深入交流的名額機會,在這樣的情況下,友誼是自然而然萌發的。

新竹/清泉

清泉 (五峰部落)
2012年至今 (從台北開車單程距離2.5小時)

一個以泰雅族原住民為主的社群, 我們從當地教堂以及桃山國小中募集5-13歲的小朋友來參加專題課程.這個社群約有100位小朋友

桃園睦祥育幼院

2013年至今 (從台北開車單程距離45分鐘)

隨時都有大約25-30位年輕朋友, 歲數從7-18歲都有, 這裡是受家庭暴力影響的小朋友的庇護所

2015-1205-108 copy

台東新馬蘭Fukid部落聚會所

2015年至今 (由台北出發單程火車距離為4-6小時)

這個位於台東的新馬蘭部落主要以阿美族原住民為主, 大約有75戶家庭, 350個人, 大約30位小朋友來參加FUKID的專題課程

蘭嶼

蘭嶼
2015年至今 (由台北出發單程火車距離為4小時, 還要加上4小時船程)

以達悟族為主, 蘭恩有學齡前的學校, 以及給年輕人參與的活動以蘭恩為我們的基地, 我們開立以婦女和小朋友為主的專題工作坊, 讓島上四所小學的學生都能參與

 

財團法人苗栗縣私立幼安教養院

2017年至今 (開車單程距離1.5小時)
0-64 歲發展遲緩或中、重度、極重度智能障礙與多重障礙者日間型

 

台北萬華區新忠里

2020年至今

台北市萬華區缺乏資源的社區。社區普 遍為低收入戶,且欠缺獲得資源的管道 而影響家庭經濟能力。大約30位5-17歲 的⻘少年。